bartenfemke.reismee.nl

Afscheid, zon, zee, strand en luxe in Thailand

Ten tijden van schrijven zitten wij in het vliegveld naar huis. De hoogste tijd dus voor het laatste verhaal.

Op 22 november vertrokken we uit Kathmandu richting het chaotische vliegveld, waar we op 26 oktober aan waren gekomen, voor onze vlucht naar Bangkok. Ironisch genoeg was ik die dag ziek, de laatste en tevens enige keer dat ik in Thailand ben geweest (zomer 2007 met mijn ouders en zus), ben ik erg ziek geworden. Gelukkig heb ik ondanks dat fantastische herinneringen aan die vakantie maar ik dacht in het vliegtuig van Kathmandu naar Bangkok wel even terug aan hoe ik me 8 jaar geleden voelde in Bangkok. Ik was er erg trots op dat ik tot dan toe nog helemaal niet ziek was geweest gedurende de 2,5 maand die wij al op reis waren maar de kans was groot dat het een keer zou gebeuren. Behoorlijk misselijk doorstond ik de boven verwachting luxe vlucht en na wat onderhandelingen met de taxichauffeur kwamen we uiteindelijk tegen 21.00 uur bij ons eerste super luxe hotel aan. Na wat gefacetimed te hebben met het thuisfront zijn we op tijd naar bed gegaan in de hoop dat ik me de volgende dag beter zou voelen. Dit bleek helaas niet het geval maar we hadden gelukkig geen echte plannen meer in Bangkok aangezien we hier allebei al een keer geweest waren. We hadden 1 missie, dat was een jurk voor mij laten maken bij een van de vele kledingmakers in Bangkok. Omdat ons hotel zich in het zakelijke, luxere district van Bangkok bevond moest dat geen probleem zijn. De kledingmaker waar ik in 2007 een galajurk heb laten maken bleek niet meer echt een geweldige service te hebben dus besloten we naar een ander te gaan die aanbevolen werd door Tripadvisor. De maten werden opgenomen en ik sprak af dat ik de volgende dag langs zou komen om te passen en de jurk op 2 december op zou komen halen, de dag voor onze terugvlucht. De rest van de dag brachten we aan het zwembad door dat zich op het dak van ons hotel bevond, heerlijk al die luxe, en ondanks dat ik me nog steeds niet echt goed voelde kon ik er zeker van genieten! De dag erna voelde ik me een stuk beter waarop we besloten naar een aantal van de vele luxe winkelcentra te gaan die Bangkok rijk is. Helaas hadden we niet echt ruimte meer in onze bagage en in ons budget om iets te kopen maar kijken is ook erg leuk! Vooral als er midden in de winkelcentra ook auto’s zoals Rolls Royce, Bentley en mijn favoriete Porsche verkocht worden. Ook Bart keek dus zijn ogen uit in de winkelcentra. Uiteraard kun je Bangkok niet verlaten zonder een pedicure behandeling te laten doen en dat was in mijn geval ook echt nodig aangezien ik geen nagelakremover mee op reis mocht nemen van Bart omdat hij dat zonde van de ruimte vond, maar nagelak nog net wel mocht meenemen en ik dus mijn nagels had gelakt maar de lak er tot dan toe nog niet af had kunnen halen. Met mijn prachtige gouden teennagels zijn we ’s avonds gaan eten in Soi Sukhumvit 38, een paar skytrainhaltes van ons hotel vandaan. Deze straat staat bekend om zijn streetfood en hoewel het er allemaal erg armoedig uitziet is het straatje heel gezellig en kun je er heerlijk eten. We hebben er gelijk even een verse fruitsmoothie gescoord aangezien we wel wat vitamientjes konden gebruiken.

De volgende ochtend vertrokken we vroeg per taxi naar Khao Shan Road (het backpackersdistrict van Bangkok) vanwaar we per minibus naar de pier van Trat zouden worden gebracht voor de boot naar Koh Kood. De taxichauffeur bezorgde ons nog een spannende rit want hij deed erg moeilijk en wilde onze liever naar zijn eigen bedrijf brengen zodat we per taxi naar Trat zouden gaan maar we konden hem gelukkig overtuigen om ons naar Khao Shan Road te brengen. Net op tijd kwamen we bij de minibus aan en vertrokken we in een overvolle doch redelijk luxe minibus (als je in Nepal in een local bus hebt gezeten is alles luxe) richting Trat. Daar aangekomen werden we per catamaranboot naar Koh Kood gebracht. Al met al duurde deze bus en boottrip zo’n 8 uur en best moe kwamen we dan ook bij ons resort in Koh Kood aan. Dit resort was niet zo luxe als het hotel in Bangkok maar wel erg romantisch. Onze kamer was een houten hutje met uitzicht op de zee en zag er verder hartstikke netjes uit. Het resort had een heerlijke veranda aan de zee waar strandbedjes op uitgestald stonden. Daarnaast had het een pier en een prachtig terras met zitzakken en relax stoelen met uitzicht op zee. Het hotel bevond zich in een baaitje waardoor het water zowel hemels blauw als erg rustig was. We hebben hier eerst 2 dagen alleen maar gezond en gezwommen om bij te komen van alles wat we tot dan toe mee hadden gemaakt en genoten van de heerlijke cocktails. De 3de dag zijn we per speedboot op snorkeltrip gegaan. We zijn naar precies dezelfde plekjes gegaan als waar ik 8 jaar geleden gesnorkeld heb en deze plekjes zijn allen nog steeds even mooi. Na deze snorkeltrip hebben we een prachtige zonsondergang bekeken onder het genot van een cocktailtje om ons klaar te maken voor de boottrip de volgende dag richting Koh Chang.

De volgende dag werden we na het ontbijt opgehaald door een speedboot om naar Koh Chang te worden gebracht. 8 Jaar geleden was ik ook in Koh Chang geweest en ik vond het destijds een prachtig eiland. Nu bleek dit nog steeds zo te zijn, de witte stranden, palmbomen en blauwe zee (eigenlijk een zelfde soort omgeving als op Koh Kood maar dan iets groter) zijn precies hetgeen waar je behoefte aan hebt als je 2,5 maand gebackpackt hebt. De speedboot zette ons af op een centrale pier van waar uit een transfer was geregeld naar de verschillende resorts maar omdat ons resort helemaal in een uithoek van het eiland lag, werden wij in een winkelstraat afgezet van waar we een taxi konden nemen. Rond 14.00 uur kwamen we bij ons prachtige 5 sterren resort aan dat helemaal afgezonderd lag. Onze gigantische hotelkamer beloofde een mooie laatste 3 dagen. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we rondom het eiland gaan touren. We zijn naar het resort gegaan waar ik 8 jaar geleden met mijn ouders logeerde. Het was een stuk massaler geworden dus we waren blij dat we hadden gekozen voor het afgelegen 5 sterrenresort met 19 kamers en niet voor dat resort waar ik 8 jaar geleden verbleef.

Vanuit ons resort kon je per bootje naar een privéstrandje gebracht worden en daar hebben we dan ook ons laatste dag doorgebracht, met als afsluiting het happy hour (2 cocktails voor de prijs van 1, wat er uiteraard uiteindelijk 6 voor de prijs van 3 werd ;)) aan het zwembad. Woensdag zijn we door een privéchauffeur opgehaald om per veerboot terug naar het vaste land en vervolgens per auto terug naar Bangkok te worden gebracht. ’s Avonds hebben we mijn jurk opgehaald en zijn we bij een skybar gaan eten en zo kwam er een einde aan onze reis. De volgende ochtend vertrok ons vliegtuig om 09.00 uur om daarna om 21.00 uur op Schiphol aan te komen waar mijn ouders, Bart zijn ouders en zusje en mijn nichtje Lisa ons op stonden te wachten, wat een warm welkom.

Nu zijn we inmiddels een aantal dagen thuis en kijken we terug op een fantastische reis. We hebben prachtige dingen gezien, gegeten en beleefd! We hebben de meest bijzondere ervaringen opgedaan, velen leuke (en minder leuke) mensen leren kennen en bizarre wereldwonderen gezien. We zullen dit alles enorm missen, net als het buiten tandenpoetsen op de prachtigste plekken, zoals de Mongoolse steppen, de Himalaya en het strandje tijdens de rafttrip. We zullen de openbare toiletten niet missen (wat is onze wc thuis toch prachtig), net als koude douches en de harde bedden. Bovenal zullen we de rest van ons leven terug kunnen kijken op een onvergetelijke reis.

Iedereen enorm bedankt voor het meeleven, het berichtjes sturen, het foto’s doneren en het enthousiaste onthaal thuis (ons hele huis staat vol met bloemen :).

Heel veel liefs,

Bart en Femke

Reacties

Reacties

Bertha Nienhuis-Kuiper

Fijndat jullie weer veilig in Nederland zijn aangekomen en dat alles goed is met iedereen!
wat mij betreft: ik heb genoten van jullie reisverhalen!
Geweldig dat jullie dit samen allemaal beleefd hebben! Hoe dan ook, het blijft een belevenis die een leven lang meegaat!
Ik wens jullie alle goeds!!
Dank jewel dat ik ''mee mocht reizen!''
En...als jullie opnieuw de kriebels krijgen en besluiten op ontdekkingsreis te gaan: ik hoop dat ik dan jullie weer kan volgen!
Hartelijke groet, Bertha Nienhuis-Kuiper.
En..als jullie nog eens op ontdekkingsreis gaan hoop ik dat ik jullie weer kan volgen!
Hartelijke groet

Lieke

Super mooi laatste verhaal van jullie reis, mooie afsluiter, Thailand! Heb ook genoten van jullie verhalen! En blij dat jullie weer veilig thuis zijn!

Annemarie Huybers

Schitterende verhalen. Heb het gevoel dat ik mee gereisd heb met jullie. Geweldig wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben. Dat blijft je hele leven bij. Welkom thuis en tot ziens bij de tennisbanen. Groetjes Annemarie

Marcel

Dank dank!!!!! Voor de mooie verhalen en reportages!

Zie uit naar de foto's maar dan in het juiste formaat (HD)

Tom

Wat een avonturen! Bedankt dat jullie ons met prachtige verhalen en foto's meegenomen hebben!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!